Vatten???

Nja, snarare äckelpäckel.

I flera veckor (iaf drygt en vecka) har vattnet sett konstigt ut hos oss. Först trodde jag det var inbillning men sen ringde svärfar och frågade om vi också hade rost i vattnet. Nu har jag hört att det beror på smältvattnet, inte rost. Vattennivån i Storsjön är visst väldigt låg och då blir det smältvatten som kommer i våra kranar. Vi kan koka mat och säkert dricka vattnet också men det smakar gammalt. Därför dricker vi nu köpevatten.

368162-330
Foto Fjällräven                                                    Äckelvatten

Någon hade sagt att hon själv inte skulle tvätta vittvätt så länge vattnet var så här och det kan jag förstå. Jag kokade ägg i går och skalen såg ut som om jag färgat dem med gul lök eller te.

Jag hoppas att det inte ska dröja allt för länge innan vattnet blir som det brukar. Men det är lite kostigt att det inte går att rena vattnet mer. I Mattmar, som ligger 1 mil bort,  där är vattnet rent. Tar inte dom också vatten från Storsjön? Hummm, jag måste nog forska i detta.

Ja ja, naturen är fantastisk och vi ska nog överleva det här också.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Robert E

Usch, jag förstår verkligen att ni köper vatten på flaska...

2008-05-04 @ 11:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0