Söndagsglädje v. 20

När jag var hemma i Trollhättan förra veckan berättade mamma att min morbror hade vunnit en tävling. Han gör fantastiska knivar och nu hade han vunnit en tävling innom det området. Han är också jätteduktig när det gäller att göra svepaskar. Jag fick ett fat när jag fyllde år och från början var jag väldigt rädd om det och vågade nästan inte röra det men nu avänder vi det varje dag.
Hur man än vänder och vrider på det så finns det inte en enda vass kant. Man känner inte heller de små träspikarna som håller ihop fatet. Jag kan för mitt liv inte begripa hur det går att göra så slätt och fint. Lika lent som en bäbisrumpa *ler*

Varje gång jag är på en marknad och de säljs svepaskar går jag fram och känner på dem men inga har varit så fina och välgjorda som min morbrors *sade hon stolt*


Svepask
Foto Fjällräven                                                        Svepask av ask och valnöt










Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hallå i stugan.
Morbror Urban är verkligen superduktig. Jag har också ett brödfat + en jättefin sockerskål med lock som stängs med gångjärn.
Kramisar

2008-05-18 @ 16:51:05
Postat av: Fjällräven

Funderade i morse på om han gör sockerskål med lock i megaformat? Vi använder ju aldrig socker men jag skulle vilja ha en stor burk till flinger och liknande. Måste nog prata med Urban om detta.
Kram

2008-05-18 @ 19:50:39
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0