Söndagsglädje v. 18

Våren är kommen även hos oss och för att hjälpa den lite på traven köpte jag några blommor som för mig betyder sommar och skolavslutning, marguriter och pelargoner.

Vårfönster
Foto Fjällräven                                Marguriter och pelargoner i köksfönstret

Under de år som K gick i skolan hade vi skolavslutningskaffe hemma hos oss. När jag och mina syskon gick i skolan var det kaffe hos mamma. Man kan väl säga att vi hade examenskaffe från -73 till -06, 33 år. (jösses!)
Inte konstigt att man saknar att ha skolabarn.
Kanske man skulle skapa en liten tradition här uppe. Min svägerska har ju fortfarande några skolbarn *ler*
Vilket som så är marguriter förknippade med skolavslutning för mig och skolavslutning är = sommar.
Det får bli veckans söndagsbild.

Kram på er alla.


Kommentarer
Postat av: Robert E

Examenskaffe låter urmysigt! Kanske skulle man kunna utveckla idén lite och istället bjuda på "idag-går-jag-på-semester-kaffe"? Underbart att cykla hem från jobbet, veta med sig att man har 5 lediga veckor framför sig och att släkt och vänner dyker upp ikväll på fika...Det låter riktigt trevligt!

2008-05-04 @ 11:13:23
Postat av: Fjällräven

Jaaaa, det var smart...det ska jag fixa när M går på semester.

2008-05-04 @ 11:57:32
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0