Ordning och reda

Äntligen har jag skaffat en liten arkivback. Syster och jag var inne i en pysselaffär i Vänersborg, där såg vi ett arkivställ som affärsinnehavaren hade designark i. Smart tänkte syster och jag. Vi kollade upp lite vad det fanns att välja mellan och det finns en hel del, om man har obegränsat med pengar vill säga. Det går heller inte att skaffa arkivställ som är infällda i en hurts eftersom pappersarken är 30x30 cm. Men efter lite letande har jag nu hittat en liten smidig arkivback. Köpte den på Kontoret i Östersund där den var 50 kr billigare än Bokia (Trollhättan), jag betalde 198 kr, sen tillkommer naturligtvis arkivmapparna.

Pappersarkiv
Foto Fjällräven                                                                                     Arkivback

Eftersom man ruvar på en smärre förmögenhet när det gäller papper (kostar allt mellan 5 - 30 kr) så är det bra att man förvarar dom lättåtkomligt. Hade dom i en slags plastportfölj förut men då fick man hela tiden plocka i och ur arken därifrån, lätt att förstöra dom då.
Nackdelen med denna back är väl att den är låg, men jag har löst det med att jag ställer den på en stol när jag pysslar.
Skall även tillägga att man behöver starka nypor (eller en stark sambo) när backen skall sättas ihop. Det var lite bökigt.





Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åh, har du äntligen köpt en back. Är den lika bra som vi tänkt..? Jag måste till Bokia på överby och köpa en snart. Nu är jag riktigt avundsjuk.
Kram

2008-05-28 @ 16:12:56
Postat av: Fjällräven

Ja den är bra. Men jag hittade en annan arkivback som du kanske skulle gilla lite bättre. Ska försöka hitta bild.

2008-05-28 @ 21:33:34
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0