Lyckad städdag

I går hade vi städdag i byn. Vi samlades vid bygdegården kl 10 och då passade jag på att fota alla. På bilden kan jag räkna 22 (23 med mig), Det tycker jag är ganska bra. Jag hade inte väntat mig en gigantisk uppslutning så jag är jättenöjd. Efter att bilden togs kom det några till så vi var nog upp emot 30 personer som hjälptes åt.
Vi hade ju också en himla tur med vädret, solen sken och det var skönt att inte slafsa runt i blöta diken när skräp skulle plockas upp. Allt som vi kunde bränna själva, ris och gamla bräder (dock ej tryckinpregnerat) eldade vi och resten sorterades för senare färd till den bemannade återvinningsstationen som bara är öppen på fredagar. Efter tre timmar var det kaffe, saft, korv och bröd och kakor. Det var mycket skratt och många roliga kommentarer.
Efter fikat begav sig många hem En del tyckte att det var dålig stil men jag tycker att det är bra att man är med så länge man orkar och kan. Bättre en timma än ingen alls. Mest imponerad är jag över en tant som tar sig fram sakta men säkert med rollator, hon travade på och med hjälp av en plocktång kunde hon fylla en stor kasse med skräp och hela korgen med flaskor och burkar. Hon hade till och med startat en halvtimma innan samlingen för hon visste med sig att hon inte kunde jobba i så snabb takt...Hallå eller, fattar ni vilken kvinna!!

Samling

Foto Fjällräven                                                   Samling utanför bygdegården
                            Se så många krattor det finns i byn *fniss*

Jag är glad att jag tackade ja till att sitta med i styrelsen för Byalaget. Hade jag inte varit med på det mötet är jag ganska säker på att jag inte skulle varit med på städdagen. Hade nog kunnat hitta på massor med bra ursäkter för att slippa det *latmasken* Men det var jättekul. Jag gjorde det jag kunde och orkade.
Hur som helst, vi fick inte bara en renare by, vi fick en jätterolig dag tillsammans. *klämkäckt*






Kommentarer
Postat av: Storasyster

Snacka om sammanhållning. Jag lyfter på hatten och nickar beundrande. Ni är jätterediga.
Kram

2008-05-27 @ 08:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0