Vårt nya kylskåp

Härom dagen tog jag mig i kragen och torkade ur kylskåpet. Jag är ganska duktig på att inte låta gamla burkar och dyl stå kvar i kylen men det blir ju lite grisigt på hyllplan och diverse skrymslen i en kyl. Efter jag torkat ur och diskat alla lösa delar skulle jag torka frysdörren och den gummilist som sitter under själva kylskåpsdörren. Där samlas det alltid en massa smulor. Nåväl, när jag står där och torkar lossnar dörren från frysen, gångjärnet gick av. Satans mögel tänkte jag. Men men, vi hade tidigare blivit lovad en frys från svägerskan och det passade ju bra att vi hämtade hem den nu. Nackdelen med våran kyl är att det inte går att stänga av bara frysenoch det blev jäkligt kallt om tårna när det inte fanns någon dörr på frysen *ler lite fruset*
Vad gör vi nu? Jo, vi har en trapp till vinden som inte är isolerad och eftersom det är minusgrader eller däromkring ute så är det kylskåpskallt i trappen. Vi flyttade helt enkelt över allt från kylen till trappen och så får det vara tills vi får ett nytt gångjärn (för hoppningsvis denna vecka)

Trappkylen
Foto Fjällräven                                                                               Trappkylskåp

Observera Willyspåsen som står i trappen. Det är lite julpynt som inte blev uppburet samtidigt med övrigt julpynt, den påsen har stått där sen början på januari, det är inget spring i den trappen kan jag lova. Tur det finns dörr så man slipper se elendet *fniss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0