Söndagsglädje v. 10

Att jag gillar högtider är ingen hemlighet. Julen är väl favoriten men det är nog bara för att den är så lång. Jag skulle gärna ha lite längre påsk så man kan bre på ordentligt med påskpynt. Men hur är det med pyntandet egentligen, när kan man ta fram tuppar, hönor och allt annat som hör påsken till?
För att inte tala om, hur länga kan det få stå framme?
Jag åker till Trollhättan över påsk och kommer inte hem förrän 12 dagar senare. Känner mig lite kluven där. Vill ju gärna pynta men är det så kul att det hänger uppe två veckor efter påsk? M är hemma men det är inte hans största intresse att pynta för påsk eller plocka bort det  (hur man nu inte kan tycka att det är jättekul)  *ler*
Vilket som, jag köpte iallafall två fina ägg som jag ska hänga i vardagsrumsfönsret.

Vita ägg
Foto Fjällräven                                                                 Porslinsägg 11 x 7 cm

Kommentarer
Postat av: RobertE

Hej! Vilka fina ägg, de är ju så neutrala så att det gör egentligen ingenting om de hänger uppe ett bra tag efter påsk. Själv har jag redan pyntat med lite gula ljuslykor och sånt, och porslinshönan står redan på köksbordet...jag tycker att det är roligare att ta fram pyntet lite för tidigt, för när annandagen är över, så försvinner också lite av tjusningen med pyntet...tycker jag iallafall =)
Kram kram!

2008-03-09 @ 11:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0