Påskafton

I torsdags åkte M och jag hem till Trollhättan och därför behövde vi fågelvakt till våran lille gröna gojja, Jamie. För ett tag sen satte jag upp en lapp på bygdegården där vi sökte efter fågelvakt de gånger vi båda åker hemmifrån. Ett par grannar ringde och sa att dom kunde passa honom och det var ju jättebra. Nära och lättvindigt, bara över gatan och dom har två undelater så Jamie har sällskap hela tiden. Igår ringde dom och talade om att det går jättebra. Från början sa dom att dom inte tänkte släppa ut Jamie eftersom dom inte ville ta ansvar för det och det förstår jag mycket väl men när pappan i familjen ringde igår så satt Jamie på hans axel och pratade oavbrutet. Dom tyckte att han var rolig och han hade badat i en vattenskål och det hade dom filmat. Deras egna fåglar är nog inte ute så ofta, tror jag och dom är heller inte speciellt tama. Känns skönt att det går bra för hur det än är så är min lille gapstare väldigt go och jag vill att han har det bra.

Sedan vi kom hit har vi träffat hälften av släkten och eftsom mamma fyller år i morgon så lär man ju träffa resten av skaran. Vi har försökt få tag på kusinen min för att hälsa på i deras nya hus, jag är så nyfiken, men dom verkar inte vara hemma. M vill ju också gärna titta till sin motorcykel som strå parkerad i deras garage. M åker hem i morgon men jag stannar en dryg vecka till.

Får ett antal år sedan fanns ett fantastiskt ägg i skylten till Gulfynds butik i Trollhättan och flera år i rad frågade vi om det var till salu och efter några år fick vi faktiskt köpa det och det blev en present till mamma och varje påsk kommer det fram. Måste visa er, det är jättefint.


image259

image260

image261

image262
Foto Fjällräven                                                                                                      Mammas påskägg

Glad påsk tilll er alla.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vi är så glada att ni är här. Vi längtar efter er hela tiden.
Kram kram

2008-03-23 @ 12:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0