Telefonkö

368162-368

K ringde från Bulgarien igår och berättade att han slagit ut sin framtand. Han hade varit hos en tandläkare och fått den fixad men nu undrade han hur han skulle gör med försäkringen. Jag tillbringade morgonen med att först ringa Länsförsäkringar eftersom han har sin sjuk-och olycksfallsförsäkring där men dom ville inte ta på sig detta eftersom han inte befann sig i Sverige. Ringde då Folksam där han har hemförsäkringen. Damen jag talade med berättade att jag var den tredje idag som ringde ang något som hade anknytning till Bulgarien.
För att inte bli blåst så rekommenderade hon att K betalde sin tandläkarräkning kontant på plats och sen tog det med försäkringsbolaget när han kommer hem eftersom de sker titt som tätt att fakturor blir rejält saltade innan de skickas till Sverige.
Hur som helst så sitter i allafall tanden på plats igen och förhoppningsvis kommer den sitta där tills K kommer hem till Sverige.

Efter föräkringsbolagen ringde jag föräkringskassan. Jag har försökt nå en människa där i flera veckor. Jag har lämnat otaliga meddelande på hans telefonsvarare men han har inte ringt tillbaka till mig. Idag bad jag att få prata med någon annan och då kopplades jag vidare och blev ställd i en telefånkö.
-Det är många som ringer nu och du placeras i kö, du är nu nummer 128 och det beräknas ta 26 minuter...Piiiip....
Jösses! Har dom bara en enda person anställd på försäkringskassan som ska täcka hela Sverige???
Efter flera timmar så ringde i allafall den här människa upp som jag sökt i flera veckor och då sa han att han hade ringt mig jättemånga gånger men inte fått tag på mig....hallå eller....jag har både nummerpresentatör och telefonsvarare....men vi har ju skyddat nummer när vi ringer sa han då och jag svarade att det ringt TVÅ skyddade nummer förra veckan. Ja, jag kanske bara ringde två gånger svarade han då.....Ahhhhhhh!!!

Nästa telefonkö var hos Telia men den kön var bara på en minut. Där beställde jag en tilläggstjänst som gör att jag kan ringa K i bulgarien för 2 kr/min istället för 5 kr/min. Det är ingen bindningstid på det men det är tre månaders uppsägningstid. Så därför kommer jag ringa Telia i morgon och säga upp tjänsten.

Ett annat ställe jag försökt ringa till ett flertal gånger är Sug & Spol i Krokom (jag skulle skämmas med ett sånt namn).
Det är en firma som rensar avlopp och jag vill fråga dom vad det skulle kosta om man anlitade dom en söndag i ca 5 timmar. Samma summa som det kostar ska vi få vår hyra reduserad med efter det trevliga stoppet vi hade i avloppet när M fyllde 40 år.
En sak kan jag i allafall konstatera, jag kommer inte ringa dom när vi behöver hjälp med avloppsrens, dom svara ju aldrig.




Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vilken jobbig dag du haft. Förstår att du blir frustrerad. Hoppas allt löser sig både med försäkringsbolagen och med försäkringskassan.
Godnattkramar

2008-06-03 @ 23:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0