Necessär

I dag har jag sytt en necessär som vi ska ha med på mc-smestern. Jag gjorde den i ett tyg som jag köpte på loppis en gång och när jag kom hem upptäckte jag att det var plastat på baksidan. Ett tunt tyg som jag kan tänka mig funkar jättebra som en smidig regnjacka. Nåväl, jag gjorde en necessär och här följer beskriving till denna superenkla "påse"

Klipp ut två bitar ur valfritt tyg. Jag klippte mina bitar 34 x 34 cm eftersomjag hade en dragkedja som passade till den storleken.



Sicksacka sidorna och vik sen ner en sida ca 1 cm (jag sydde min nedvikta sida eftersom det är svårt att stryka på detta tyg. Använder du annat tyg kan du stryka ner den) Upprepa på den andra tygbiten.



Sy nu fast dragkedjan i den nedvikta kanten, upprepa på den andra tygbiten. Du har nu en lång bit med en dragkeja i mitten. Vik dubbel, räta mot räta,  sy ihop sidorna.



Vräng påsen och peta ut hörnen. Så där, nu har du en necessär eller vad du nu vill använda den till.



Jag har införskaffat mig väldigt små förpackningar av tandkräm, shampo, hårspray, små flaskor som jag kunnat fylla med sånt som jag vill ha med. En pytteliten hårborste och små provflaskor av parfym. Jag har köpt en roll-on som inte har varken kvinnlig eller manlig doft utan bara en fräsh doft, på så vis behöver vi bara ta med en roll-on.

Det är jättekul att planera inför den här resan just för att man måste tänka smått. Vi har beställt en väska till motorcykeln och den är på hela 77 liter men det är mycket som ska med: påslakan, min kudde (jag kan inte sova utan den), handdukar, kläder, skor (kan ju inte går runt i mc-kängor i värmen) och toalettsaker + allt som man antagligen kommer på när det väl är dags att packa.

Jag var i stan härom dagen och beställde nya fotpinnar till mig. När jag sitter bakom M så är fotpinnarna för långt bak. Bromsar han så har jag svårt att hålla emot. Nu har vi efter mycket sökande hittat framflyttade fotpinnar till cykeln. Vi hoppas att dom hinner komma innan midsommar så vi kan montera dom och sen ta en provtur runt Storsjön så jag får känna på hur det är att åka lite längre sträckor.
Jag provade också lite mc-kläder.....STÖN....det är inte roligt att se ut som en michelingubbe...för att inte tala om priset, hur roligt är det att låta M betala tusentals kronor för något som jag  tycker ser för jäkligt ut på min lekamen...BLÄ, BLÄ, BLÄ...
(RYCK UPP DIG TÖS, KAN JU INTE SITTA HÄR OCH GNÄLLA.)

Oavsett tjock kropp så ska det bli megakul att åka på semester med M. Jag är SÅÅÅÅÅ glad att jag övervann min rädsla med att kliva upp på motorcykeln. Nu har vi äntligen hittat ett gemensamt intresse. Jag har länge velat göra något tillsammans med M, något som vi båda tycker är kul. För även om det var helt okej att åka efter i bilen när M körde mc så är det betydligt trevligare att färdas på samma fordon.

Mamma, jag lovar dig, han kör verkligen försiktigt. Inga onödiga omkörningar eller risker, inga räcerfasoner (går inte med  denna cykeln *ler*)och han har full koll på alla andra som är där ute i trafiken.

Nä, nu ska jag ut och klippa gräset. Om jag får igårngräsklipparen vill säga. Får väl be grannen om hjälp annars.
Jag får muta med kaffe och cheescake senare idag *ler*

Kommentarer
Postat av: Den gamle.

På tal om mc. Fick M sålt sin gamla mc eller hur gick det?

Undrar han som ingen mc har.

2008-06-16 @ 08:22:26
Postat av: Fjällräven

Ja den blev såld så nu har han BARA en ler

Kram på dig å mamma

2008-06-16 @ 09:38:36
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Milliluringen

Hej lillasyster.

Vilken praktisk nessesär du gjort. Smart med den plastade insidan, för alla flaskor brukar ha en tendens att bli blöta.

Kram

2008-06-16 @ 10:48:22
Postat av: Storasyster

Oj då jag skrev visst Milliliringnamnet på förra inlägget. Sorry

2008-06-16 @ 10:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0