Midsommarhelg

I fredags på midsommarafton var vi bara hemma och tog det lungt. Det var lite halvtaskigt väder, lite blåst, lite regn och lite av allt möjligt.

Jag har sen urminnes tider gjort jordgubbstårta på midsommarafton, precis som resten av sveriges befolkning kan jag tänka mig, men i år var det bara M och jag och då kändes det lite mycket att göra en stor tårta. Vi köpte en liten färdig tigerkaka som jag fyllde med vaniljkräm, grädde och jordgubbar. Gott fast lite underlig smak, smakade bättre när den stått en dag.


Foto Fjällräven                                                                    Liten jordgubbstårta

När det var dags för middag dukade vi fram, kokt färskpotatis, romsås, stekt fisk, siller, köttbullar, ägghalvor, grönsaker och lite annat mumsigt. Vi åt så vi nästan storknade, väldigt gott var det. *mums*


Foto Fjällräven                                                                            Midsommarmat

Det bästa med sån här mat är att den oftast räcker flera dagar *slurp*

Framåt kvällen blev det kanonväder och vi ville ut på en mc-tur men vi kom fram till att vi var för slöa. Det blev lite fiaspel och tårtätning istället.

Det bästa med midsommarafton var att K ringde från Bulgarien. Har inte hört av honom på ett tag och eftersom jag är en riktig hönsmamma så kunde jag slappna av när han ringde för att önska oss glad midsommar.  Jag hoppas att han snart kommer hem, nu har han varit borta i en månad.

Jag fick prova mitt nya mc-ställ på midsommardagen då vi åkte ut på en tur. Vi åkte österut. Kaffetermosen var med och vi stannade på en jättemysig plats nånstans bortanför Gällö (från Östersund räknat).


Foto Fjällräven                     Kaffepaus

Innan vi kom iväg trodde jag att jag skulle flyta bort i mina nya kläder och stackars M fick utstå min klagan över värmen men jag ska verkligen försöka komma ihåg när jag tycker det är svettigt att det faktiskt, ganska snart, blir svalt och helt underbart bara man kommer iväg.
Det blev en tur på 22 mil och jag klarade det utan större problem, lite ont i knäna men det ska nog bli bättre när vi kan sätta på de nya, framflyttade fotpinnarna, som förhoppningsvis kommer i veckan.

Så här kan man se ut med mc-kläder *suckar tungt*


Foto M                                                                         *jösses*

Fast man ser ut som en klump så måste jag medge att det var väldigt skönt att åka i.

Hoppas ni haft en bra helg utan större missöden.

Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Robert E

Kolla vilken snygg mc-brutta!

2008-06-22 @ 13:09:47
Postat av: Fjällräven

asgarv Ja det kan ju disskuteras....men roligt att åka är det..

2008-06-22 @ 14:02:51
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Den gamle.

Det är viktigt att klä sig rätt. Det ser helt ok ut tycker jag.Jag hinner väl komma in i gubbåldern innan jag får någon mc men då ska jag ha ett ställ med fransar.

Hälsar gör far.

Ps Jag är inte alls avundsjuk.

2008-06-22 @ 19:25:26
Postat av: Fjällräven

Jag säger som mamma, sälj några aktier och skaffa dig en guldvinge...kanske du tom får med dig mor på en tur.

Kram på er båda.

2008-06-22 @ 21:48:37
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Vad smaskigt ni hade det på midsommar. Tårtan är verkligen sommrig.

Håller med pappa och Robert, du behöver inte skämmas. Kom på något trevligt... nu har du en anledning att köpa sådana där fina kängor i Harley-Davidsonbutiken.

2008-06-23 @ 12:39:31
Postat av: Fjällräven

Precis syster yster, jag sa det till M att nästa gång vi är i Thn så får det nog bli dom kängorna, eller ett par Dr Martin som jag jämt hade förr.

Kram

2008-06-23 @ 13:19:25
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0