Fåglar

Igår ringde min syster och berättade att hon sett jättefina fåglar på en blogg. Det var länkat till en sida där även mönster och beskrivning fanns. Jag printade genast ut mönstret och gjorde även fler storlekar.


Foto Fjällräven                                                                             Pippi nummer 3


Foto Fjällräven                                          Bättre tre fåglar i fönstret än....*ler*

Det var jättelätt att gjöra fåglarna och eftersom de är ganska små så går det inte åt mycket material till varje fågel. Jag gjorde den brunrutiga först och då hade jag lite grövre tyg och det blev lite knöligt. Den lilla fågeln i mitten använde jag glansigt tyg och det höll på att driva mig till vansinne när jag skuklle stoppa den med vadd, tyget sprack hela tiden. Hade kanske gått bättre om jag strykt på lite fliselin (har ingen aning om hur det stavas, men det är sånt där som man stryker på så att tyget får lite mer stadga).
Fågel nummer tre blev bäst. Kanske för att jag övat på två innan men mest tror jag att det var tyget. Lagom tjockt bommulstyg + att jag inte stoppade svansen med vadd på fågeln, det blev ett naturligt "häng". 

Här finns mönstret på fåglarna  http://www.spoolsewing.com/blog/2008/05/24/birdies-all-around/ 

Nu ska jag göra några fler men jag har satt en tidsgräns till kl 12 idag för det är möte med konstföreningen ikväll och vi ska vara hos mig, måste ju städa lite och förbereda lite fika.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Milliluringen

Jag har sagt det förrut, och jag säger det igen - du är så bra..! Fåglarna är jättefina.

Kom på en sak. Dom kanske går att göra i vaxduktyg? Då kan man sätta fast dom utomhus i träden. Hur skojjigt vore inte det?

Hoppas ni får trevligt på mötet ikväll.

Kram

2008-06-10 @ 12:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0