Äntligen ny säng

Nu har vi äntligen köpt madrasser till vår nya (i alla fall för oss, köpt på annons) säng som vi köpte i höstas. Den var bredare än de badrasser som vi hade så därför fick den mellanlanda på vinden. I torsdags var vi på Bonus Möbler i Östersund och provade ut madrasser. Jag valde en fast och M en medium. På fredag for vi in igen med släpvagn för att hämta hem dom. Vi hade redan förberett hemma med att skruva ihop den nya sängen och burit in den gamla i gästrummet.
Väl hemma slet vi av plasten och bäddade genast de nya madrasserna. Slängde plast och kartong samtidigt som vi lämnade tillbaka släpvagnen.
På kvällen tog mig ungefär två minuter att konstatera att min säng var för hård. Den var betydligt hårdare än den madrass jag provade i affären. Det blev till att sova i den gamla sängen ett par dagar till.
Det var bara att skära till kartong för att sätta på fot-och huvudända på madrassen och plasta in den med kraftig plast som M hämtade på jobbet sen fick den stå i hallen i väntan på återlämning till affären.


Foto Fjällräven                                        I väntan på vardag

Ringde Bonus Möbler och bad att få byta till en mjukare madrass och det var inga problem. Vi lånade en släpvagn och for till Östersund, bytte madrass och for hem igen (handlade även lite mat).
Det ska bli skönt att sova i en riktig säng med nya madrasser.


Foto Fjällräven                                            Nya sängen med nya madrasser

Natti natti, sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0