Snart är det påsk

Eller ja kanske inte så där jättesnart men tiden går fort när man är lycklig.

I flera år har jag sagt att jag ska göra egna julkort, påskkort och flyttkort men det har liksom inte blivit av. Tiden rinner ju bara iväg. Sen har jag en syster som är fantastiskt duktig på det här med kortmakeri vilket gjort att när man är i behov av personliga kort så ringer man henne.
Men nu hade jag än en gång bestämt mig för att göra påskkort.

Hör och häpna! Nio stycken har jag lyckats knåpa ihop. *ahhh..vad jag är redig*
Det är jättekul. Dom är inte i närheten av systers alster utan mera som dagiskonst *fniss* men det ska bli kul att skicka dom och jag hoppas inspirationen stannar kvar en stund till så jag kan göra några fler.


image123 
Foto Fjällräven                      Påskkortspyssel

Nu när jag ser bilden så må jag säga att det ser rätt komiskt ut med adventsljusstake i fönstret samtidigt som det är påskpyssel på gång. Den ena högtiden hinner inte ut förrän den andra börjar.
Ja ja, jul och påsk har ju ett gemensamt tema (Pappa, han föddes på jul och dog på påsk, Jesus alltså) *fnitter*



Idag bakade jag. Jag lånade en bok om semlor på biblioteket (jag älskar semlor) och där fanns ett recept på kardemummamuffins. Jag gjorde dom laktosfria och när dom hade svalnat skar man av ett lock, precis som på semlor, fyllde dom med bakmassa och sen grädde. På med locket och pudra med florsocker.
Mums vad gott!!!
Har nu döpt dom till Mufflor, muffins i semletappning.

Kram på er alla och god natt


Kommentarer
Postat av: RobertE

Aha, påskpyssel..jaja, det ska börjas i tid! Visst är det kul att göra egna kort,
men det tar som sagt en del tid..
Dina mufflor låter goda, ser fram emot ett smakprov nån gång...semlor..konditoriet på torget har underbara semlor, ska bli roligt att se hur lång tid det tar tills man trillar dit i år...
Kram på dig!

2008-01-09 @ 17:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0