Nu åker julen ut..

Ja ja ja, jag vet att jag sagt att jag vill ha jul i flera månader men då menade jag faktiskt att den skulle BÖRJA tidigare, typ i september eller nåt. Efter ju vill jag ha väck allt.
Det är bara stakarna i föntren som får stå kvar ett tag till. Det lyser så mysigt. Allra helst i dag när det är näst intill storm ute.

Innan julen är slutdisskuterad ska jag visa er julklapparna som K och jag gjorde, alltså själva paketen.

image117 
Foto Fjällräven                                                                 Julklappar

Det började med att jag funderade på hur jag skulle få med mig julklapparna på tåget ner till Trollhättan. Visste att syster ville köpa en servis på Åhlens, då fick det bli presentkort till henne. Mamma har börjat samla på koppar från Rörstrand, presentkort där med, eller pengar för Cervera finns inte i Östersund. K som var arbetslös ett tag är ständigt i behov av pengar, vilket det också blev. Broder ska till Thailand så det blev resepengar till honom. Far däremot fick Hasse och Tage -boxar. Det är ju alltid lite tråkigt att ge bort pengar eller presentkort så jag tänkte att det i så fall ska bli fina paket som inte går sönder i packningen under resan. Det var betydligt roligare att lägga in pengar i en fin julstrumpa eller ett presentkort i ett hjärta. Det var även kul att få beröm för paketen...jag gillar att få beröm...*stolt*
Naturligtvis rimmades det glatt och friskt. Kanske inte på precis alla klappar men de flesta

image118 
Foto Fjällräven                          Mera julklappar

K gjorde små julklappssäckar som han tog med till julklappar som redan var i Trollhättan. Vi hade jättekul när vi sydde och stod i. Tror nog K var nöjd också även om han stönade lite ;-)


Förra helgen tittade M och jag på ett hus som vi skulle vilja ha. Vi var bara på utsidan och det hade börjat mörkna så det var lite svårt att se hur det såg ut. Det ligger perfekt för oss. Vi vill inte ha grannan precis inpå men ändå nära till civilisationen. M ringde ägaren,tyvärr hade dom inga planer på att sälja. Nåja, nu vet dom att vi är intresserade och skulle de få för sig att sälja så hör dom nog av sig.

image119 
Foto Fjällräven                                                                                Ett hus vi vill ha

Jag köpte det här underbara tyget i en affär i Östersund i höstas och nu har vi äntligen fått tummen ur och fått upp det på väggen. Det var lite bök innan vi skruvat ihop ramen och häftat på tyget men när det väl var uppe på väggen var det väl värt besväret. Jag är väldigt förtjust i träd så när jag såg detta tyg i fönstret på en tygaffär visste jag att jag måste ha det, kosta vad det kosta ville. Nu hade jag tur för det var inte så farligt dyrt och jämför man med vad en tavla kan kosta så var detta nästan gratis.
(perfekt också att dölja den fula tapeten som jag bara avskyr )

image120 
Foto Fjällräven                                                               Trädet

God afton alla mina kära.

Kommentarer
Postat av: kusinens sambo

Jag vill oxå ha en träd-tavla!!!! Skitsnyggt, den ser stor ut, är den det?? (tavlan alltså)

2008-01-05 @ 22:56:24
Postat av: Ammii

Den är 210 cm
hög och 135 cm bred så det får man väl kalla stort..:-)
Jag är jättenöjd, M också.
Kram på dig.

2008-01-05 @ 23:16:20
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Storasyster

Jag har fått många fint inslagna paket i mina dar - men i julas tog dom priset! Jag har aldrig sett något liknande. Underbara helt enkelt!

Hoppas att husägarna blir lite sugna på att sälja...nu när ni sått ett frö...

Skitsnyggt med trädet. Väldigt bra plats ni satt upp den på.

Kramisar

2008-01-06 @ 18:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0