Kaffepause

Idag tog vi en tur till Mörsil. Vi var på Kretsloppshuset. Där köpte vi oss varsinn kopp kaffe a´ 25 spänn (!) Kaffet var gott och kopparna var jättefina så det kanske väger upp priset.

image176
Foto Fjällräven                           Kaffekopp

Efter kaffe tittade vi in till hönorna och tupparna. Jag hoppas verkligen att vi hittar ett hus som ligger på tillräkligt långt avstånd från tätbebyggt område för jag vill så gärna ha höns. Tänk att få gå ut och hämta dagsfärska ägg.

image177
Foto Fjällräven                                                           Hönor

image178
Foto Fjällräven         
Mera hönor och en tupp

Det var en djurrik dag idag, när vi åkte hem så kom det tre rådjur och skuttade över vägen. Men bilderna blev för suddiga så ni får tro på mitt ord :-)


Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Det är ju inte så att jag tvivlar, men det kan ha varit tre små små renar. Fniss fniss.

2008-01-26 @ 18:01:23
Postat av: Fjällräven

Humfr!!!!
I 33 år har jag fått äta upp det där med små renar men nu var det ju så att jag visade er på Jamtli första gången ni var här uppe att det finns små små renar. Så fort jag hittar en renjävel ska jag skicka ner den till er så det blir tyst nån gång.
Saknar er iallafall.
Kram på dig pappa, hälsa mamma.

2008-01-26 @ 21:47:04
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Storasyster

Hejja pappa, ge na bara. Speciellt när hon är så långt borta och inte kan försvara sig. Fniss.

..................
"En sak vet jag i alla fall - det heter vaniltak!"

hahaha...jag kunde inte låta bli. Förlåt.
Kan man köpa muggarna? Jag skulle vilja ha en sån att dricka te ur. Otroligt fin i både färg och form.
Kram på dej älskade lilla syster.

2008-01-26 @ 23:09:51
Postat av: Fjällräven

Ja man kan köpa muggarna fast jag vet inte om dom vill sälja till sånna som driver med småsyskon *fniss*
Jag har för mig att dom kostade 170 kr.
la la la, ta da,tralla för mig själv,
dubidido.... ehhh, var det du eller jag som sjöng??
Kram på dig

2008-01-27 @ 00:29:31
URL: http://ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0