Jag har fått pippi på fåglar

Kan man inte sova på nätterna eller gå ut när det är för kallt så måste man hitta på annat att sysslesätta sig med. Jag började ju häromdagen att göra figurer i ståltråd. Det är så himla kul.
Idag har jag gjort en fågel av kycklingnät. Mina fingrar är ömma av alla stick från nätet och ståltråden.

Jag började med att forma ett par fågelben.

image169
Foto Fjällräven                    Fågelben

Sedan gjorde jag en boll av elefanttråden.

image170
Foto Fjällräven                         Fågelkropp

Trodde att jag kunde ha bollen som stomme till fågelkroppen men det blev inget bra. Jag får tänka ut något annat till den bollen/kroppen.

Jag klipte istället ut tre stycken bitar ur kycklingnätet och satte ihop det med ståltråd. Sen gjorde jag en boll av grön ståltråd och lite guldståltråd, det ska föreställa våran jord. Sen skulle det bli en näbb men det liknar mer ett huvud på fågeln så det fick det bli.
Formade ett hjärta som jag virade med röd metalltråd och petede in den i fågelkroppen.

image172
Foto Fjällräven         Hjärta & jord

image171

Foto Fjällräven                                                                         Hjärtlig fågel av arten Nät

För att inte fågeln ska tippa har jag ställt den på lite häftmassa

Jag gjorde en annan fågel av elefenttråd igår.

image173
Foto Fjällräven                           Hjärtlig Fågelsvans

Jag har nu hängt/ställt mina trådfåglar i fönstret som är i trappen. Det livar upp lite.

image175
Foto Fjällräven                                                                                  Trappfönstret



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Så fina fåglarna är. Fin idé med "nätfågeln".
Vad mysigt det ser ut i/igenom fönstret. Här är det fem plus och regn..!
Låt dina fåglar flyga hit med snö...
Kram.

2008-01-24 @ 18:11:03
Postat av: RobertE

Tjusigt!! Vad får du all inspiration ifrån? Kram R

2008-01-24 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0