Grattiskort till Svärfar

Jag har gjort ett grattiskort. Lite nöjd är jag faktiskt *sätter näsan i vädret* Svärfar var också imponerad (han har inte så stora krav) och det gör ju bara att man vill göra fler.

image187
Foto Fjällräven                                                          Framsidan

image188
Foto Fjällräven

image189
Foto Fjällräven                                    Insidan

När man ser hur duktiga andra är på att göra kort får man ju skämmas för sina egna. Men tids nog ska jag säkert också komma underfund med hur man gör och vad man bör tänka på. För att vara i förskolestadiet i kortmakeri så är jag ändå rätt nöjd.
Jag har förstått att man ska tänka på en massa saker som tex syrafritt papper, tejp är visst totalförbjudet (det som är så bra, håller ihop när inte fingrarna räcker till) sen räknar dom (de duktiga) visst med att korten ska finnas kvar i all evighet och att man därför inte får använda vad som helst. Vem sparar födelsedagskort i all evighet??? Jag är glad kortet klarar sig fram till födelsedagsbarnet mottagit det. Dom ska va glada för att man kommer ihåg bemärkelsedage och att man har ansträngt sig lite *fniss*
Men kul är det att göra kort så jag kommer helt klart försöka igen och jag bör väl lära mig mer och mer ju fler jag gör.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Alltså, så himla snyggt! Vad snajsigt du gjort med öljetterna/snöret som håller fast skraplotterna. Hur gömde du det på baksidan? Är det bakom lotterna? Fina färger.
Kram kram

2008-01-31 @ 14:01:07
Postat av: Fjällräven

Jag gömde det under det bruna pappret som jag har limmat fast på insidan. Öljetterna är ditsatta innan det börkbruna pappret.

2008-01-31 @ 15:03:17
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: RobertE

oj, vad fint! ni är så himla duktiga på sånt där, både du och din syster! Kram kram!

2008-01-31 @ 21:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0