Fuskpolo

Jag har stört mig ett tag på att min underbarat varma och sköna dunjacka, som jag ärvt av min goa kusin LaGäjb, så lätt blir smutsig. Allra mest på kragen. Eftersom jag är den där grisbleka typen så vill man ju gärna ha lite ansiktskräm med lite färg i. Men vad händer då när man har en jacka som är av färgen matt brunsvart? Jo, den blir liksom gråbeige och högblank. Inte snyggt alls. Har försökt med halsduk men den halkar alltid av och det är för varmt, eller för klumpigt. Så i morse skurade jag jackkragen ren och sydde mig sen en fuskpolo av en gammal skjorta.

image149 Krinklad skjorta
Foto Fjällräven

Jag klippte av skjortan under ärmarna och sen trodde jag faktiskt att jag bara skulle behöva kanta upptill men det kanske hade gått om jag hade haft storlek 32 på skjortan....min var något bredare...heheh...ett par hundra storlekar till....stööön...

Nåja, jag sydde in den lite i sidorna och kantade upptill och simsalabim, en fuskpolo.
Naturligtvis ska den inte synas med lupp för det gick väldigt fort när den syddes...fniss..

image150 Fuskpolo av en skjorta
Foto Fjällräven


Den är jätteskön. Lagom varm för min onda nacke och lagom tunn för att ha under jackan även om man drar upp dragkedjan helt.
Jag har nog fler gamla skjortor som jag aldig använder eftersom jag inte är den där skjorttypen, får nog sy ett par till i andra färger.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vad fint att du har kvar knappslån, sjysst detalj. Ett perfekt sätt att "byta" jacka. Vad fiffig du är.

Kramisar

2008-01-17 @ 08:43:20
Postat av: Storasyster

Nämen du ser ja ju...är du nyfärgad? Vem gjorde det?

2008-01-17 @ 08:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0