Dagens friskluft

Idag är det strålande solsken och bara några minusgrader, blåser lite kallt men det är överkomligt.
Jag tog sparken bort till återvinningsstationen och slängde lite skräp. Idag var det en lagom tur, 800 m enkel väg. Det var skönt att få stäcka ut på benen när man sparkade fram men det räkte gott och väl med den turen.

image184
Foto Fjällräven                                                             Spark med skräp

Igår snöade det drygt 2 dm och svärfar var här med stortraktorn och skottade åt oss medans vi roade oss på fjället. Men efter han skottat kom det 5-8 cm till och det skottade jag bort idag. Eller ja, halva gården skottade jag. Vi har en jättestor gård och jag orkar inte skotta hela för hand och jag klarar inte av att dra igång snöslungan.
Nu sitter jag här svettig och trött, ska nog lägga mig i soffan och läsa vidare på boken jag lånade i veckan, "Den vita massajen"
Varför köpte jag inte lite godis när jag var på affären nyss?? Jag fick i och för sig en påse sur/söta bilar när jag köpte Aftonbladet men dom är inte så goda....men va f-n, finns inget annat så går dom väl ner :-)

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Varför ligger det alltid kvar äckliga godisar, vem faan la dit dom i affären. Är det någon som smyger runt och okynnes-plockar äcklisar å lägger i min godispåse? frågor frågor frågor?

2008-01-29 @ 14:18:41
Postat av: Fjällräven

Precis broder, vem lägger ner tid på dessa fruktansvärda handlingar???

2008-01-29 @ 15:27:25
URL: http://ammiia.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad mysigt med en spark!

2008-01-29 @ 18:20:08
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0