Ännu mera vantar..

Jag har stickat mina första lovikavantar.
Jag började stick i en storlek som passade mig men när första vanten var färdig insåg jag att garnet inte skulle räcka till två. Repade upp vanten och stickade i barnstorlek istället. Det går fort att sticka så små men det är lite knövligt. Vanten är ca 12 cm lång. Ska se om den passar M's arbetskamrats dotter som är 20 månader.

Håller även på med ett par tofflor i samma garn men dom ska tovas i tvättmaskinen först. Bild kommer en annan dag.

image124
Foto Fjällräven                                                                                        Jamie och liten lovikavante


På fredag åker vi för hoppningsvis till Åre och där finns en garnaffär som är väldigt bra. Där kan man gå hur länge som helst och titta på alla fina garner. Jag ska sticka vantar till syster och hon gillar allt som är lite bling-bling. Ju mer det glittrar och sprakar om saker dessto gladare blir syster yster (saknar dig Milliluring *snyft*)
Jag hoppas hitta något riktigt tjusigt garn till hennes vantar.

God natt igen


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Halledudanedå vad söta vantarna är. Som till en liten vätte.

Som sagt - "jag vill ha Gnistraaaan". Det kan aldrig bli för glammigt. Jag saknar dej med älskade syster.

Kram

2008-01-09 @ 20:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0