Söndagsglädje v 5

I Trollhättan finns ett hus som  från början byggdes (1895) för att vara tingshus, . Under årens lopp har där vandrat många olika föreningar och arbeten. Just nu är det hotell & restaurang och det heter nu Villa Stranna.
Jag jobbade där när studentkåren för högskolan hade det som kårhus.
Det var en otroligt rolig tid men också fruktansvärt jobbigt med arbete dygnet runt, men som tur är ser man nästan alltid bara det roliga när man tänker tillbaka på den tiden. Jag saknar kårlivet och längtar ofta tillbaka till just Stranna. Därför blev jag väldigt glad när jag i födelsedagspresent (år 2000?)fick en tavla som Asbed Kurdian målat och motivet är  just Stranna.
Varje gång jag tittar på tavlan tänker jag på Trollhättan, studentlivet, studenterna eller nått annat som jag förknippar med Stranna.
Jag tycker att de är det absolut finaste huset i hela Trollhättan.

Så det här får bli min söndagsbild eftersom tavlan gör mig glad.


368162-192
Foto Fjällräven     Stranna målad av Asbed Kurdian


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0