Byter däck

Maten står färdig på bordet och jag väntar på att M ska komma in. Han hjälper en arbetskamrat med att byta däck på bilen. Han hade fått punktering och däcket lossnade från fälgen så det var liksom inte läga att köra någonstanns. Det blir till att sätta dit ett sommadäck eftersom det är det som finns i reserv. Jag avundas inte gossarna eftersom det är 18 minusgrader och det kan INTE va kul att byta däck i den kylan.

Jag fortsätter väl virka små kakor i väntan på middag. Nu håller jag på att luska ut hur jag ska få dem att se ut som marängtoppar *tänka tänka tänka*
Jag återkommer med bild om jag lyckas lösa det.

Jag har hittat ett fantastiskt häftigt mönster på en tårta i våningar. Det är på engelska och jag har luskat ut en del av beskrivningen men allt förstår jag inte. Tur att vi har en amerikanska i syjuntan och det är träff på onsdag så då kan jag fråga henne.
Återkommer med det också om det blir någon tårta.

Tjing på ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0