*suck*

Idag började våran kökskran spruta vatten. Jag har sett att det varit några märken på kranen men jag har trott att det bara varit själva kromet som har släppt. Kranen är ju från 1982 och kromet håller väl inte hur länge som helst, tänkte jag. Men inte trodde jag att den skulle rosta sönder. Är det inte rostfritt???
Hur som helst så ringde M våran hyresvärd och bad honom fixa detta. Hade de inte varit så att vi skulle med tåget i morgon så hade vi gjort det själva och sen vidarbefodrat räkningen.
Ja, vad tror ni M fick för svar.
-Kanske man kan kolla om det finns en reparationssats, sa hyresvärden.
-Nja sa M, kranen har ju faktiskt rostat sönder så det är nog inte så stor mening att laga den.
-Nä, kanske inte. Jag får kolla på den.

Jag hoppas verkligen att husägaren inte riktigt förstod vad M menade så han inte på fullaste allvar tror att det ska gå att laga kranen.
Men som M sa, vi ska nog inte bli alltför förvånade om vi kommer hem och kranen är svetsad =)
Mer förvånande är det nog om vi kommer hem och det faktiskt sitter en fungerande kran där (mest troligt isåfall är att den är begagnad).


Foto Fjällräven                                                                                                                  Rost(fri) kran


Foto Fjällräven                                                                                                                      Köksfontän

Tjingeling alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jösses - hyresvärden slutar aldrig att förvåna. Han måste ha en skruv lös...hahaha.



Kram kram

2008-12-19 @ 09:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0