Sen sist

Nu har det gått ett tag sen det sista inlägget och därför tänkte jag summera veckan i Trollhättan.
Vi reste med tåg och när vi kom till Stockholm mötte min svägerska upp oss på stationen med två av sina barn. Vi hade bestämt att vi skulle luncha ihop lite och passa på att ses en liten stund. Barnen har varit sjuka och var väl det fortfarande men ändå såpass friska att det var okej att träffa oss.


Foto Fjällräven                                                         Två av tre, Frida (tv) & Lova

Pappa hämtade oss i Vänersborg (så slapp vi byta ytterligare tåg) och sen blev det kramkalas, lite kvällsfika och sen var det nanedags.

Lördagen startades på Odenfiket med den sedvanliga lördagsfikan som pågått sen pappas fastrar startade den treditionen nång gång i mitten på förra seklet. Den här lördagen var vi inte så många, mor, far, Millan, Bassen, Kim och jag.
När vi fikade passade Millan på att visa sin fina sydväst som hon sytt själv (det kan man inte tro *ler*) och använder när hon kör sin cross och det regnar ute.


Foto Fjällräven                                                                              Så söt så söt =)

Och när vi ändå visar huvudbonader så är det väl lika bra att visa vad Kim köpte på Ikea sist.


Foto Fjällräven                                                                   Min lilla blomsterpojke

Ni förstår ju att jag längtar efter familjen när jag är så långt ifrån dom. Dom ger ju liksom ett starkt intryck =)

På lördagkväll var det dags att ha kalas. Pappa fyllde år och jag passade på att fira min 40-årsdag. Det var jättekul och alla var goa och glada. Mamma hade som vanligt bakat och stått i. Jag kan inte begripa hur hon hinner, hon jobbar ju hela dagarna?! Pappa hade inventerat baren och sett till att den var välfylld så alla var nöjda och glada.

Tusen miljoner tack mamma och pappa för ett jätteroligt kalas.

På söndagen passade Mats och jag på att baka tunnbröd och på eftermiddagen åkte vi hem till Millan och Jimmie.

Syster yster fyllde år i Noveber och vi gratulerade henne först nu.


Foto Fjällräven                                                              Tennhalsband till Millan

Hon fick också tre stora julkulor som Mats och jag gjorde. Glömde ta kort på dom men här är bildbevis på att Mats också filtade för fulla muggar. Det bor en lite hobbypysslare i varje person =)


Foto Fjällräven                                                                          Mats filtar julkulor

Millan och jag åkte hem till vår faster som har flyttat till en ny lägenhet, hon hade bullat upp med sju sortes kakor och vi skrattade och flamsade som vanligt. Jag hade med mig en glaskula från Storsjöhyttan som inflyttningspresent. Jag älskar ju dessa kulor och jag tycker att det är en kul grej att ge något som kommer från mina hemtrakter. Roligast hade det ju varit om jag kunde ge något som representerade Trångsviken men det känns inte så kul att ge bort bröd, korv, mynthylsor från Minitube eller nikotinfri snus =)
Efter besöket hos faster startade vi vår shoppingtur, vi kom hem halv åtta på kvällen med nästan alla julklappar klara.

Då var det tisdag: Millan, far, Mats och jag åkte in till Vänersborg för att shoppa loss i hobbyaffären. Ja Mats och far var väl inte så intresserade av den affären men dom fick liksom hänga på ändå =)
Jag hade bestämt mig för att köpa en Quickutz-tång men sen när jag kom till affären tvekade jag, den kostar ju ändå 750 spänn. Däremot handlade jag massa andra bra grejer. En sak som är säker, det är en dyr hobby man har *suck*


Foto Fjällräven                                                                                            Pyssel

Nu har vi kommit fram till julafton och den är ju ett kapitel för sig. Det är en dag med mycket mat, många paket och naturligtvis en julklappslek. Det är otroligt att man kan sitta 9 vuxna personer med två paket var a´ 20 kr och "slåss" om dessa. Men satan vad kul vi hade. Pepparkaksdeg med tre godisklubbor och en glöggmugg fick jag. Millan fick glöggmuggen eftersom hon hade fått en likadan och pepparkaksdegen lämnade jag kvar hos mor och far. Klubborna fick trillingarna. Alla glada och nöjda =)

Jag ska fota mina julklappar och födelsedagspresenter så får ni se dem i nästa inlägg.

Juldagen var en lugn och fridfull dag. Vi tog det lugnt (förutom mamma som donade i köket) och på eftermiddagen kom Millan och Bassen (Jimmie låg hemma med feber) hem till mor och far igen på middag.

Fredag morgon körde mor och far oss till Göteborg där tåget mot Östersund avgick.
När vi kom till Stockholm mötte svägerskan upp med alla tre barnen, svärmor och svärfar oss och vi gick på Jensens Böffhus (perfekt för en vegetarian) för att käka middag.


Foto Fjällräven                  Två av mina älsklignsgossar, Sebastian & Mats

Resten av resan var en pina som varade i 6 timmar och 45 minuter. Vi hade bokat 1-klass men eftersom tågen till norrland alltid är de sämsta tågen så var det som att åka 2-klass. Men det var inte det värsta. Det satt två personer snett framför oss som pratade oavbrutet. Dom pratade högt och tydligt hela tiden och alla i vagnen kunde höra om deras sexliv med sina respektive partners varav hennes kille heter Magnus och hans var ett ex eftersom han nu var singel, deras jobb, deras utbildningar, deras planer för veckan i östersund som förövrigt skulle infinnas hos hennes pappa och hans nya fru och dessa bodde vid travbanan och i morgon (läs lördag) skulle de träffa hans mammas gamla gymnasievänner som också är jägare och har hela frysen full i älgkött och det skulle inte alls vara några problem för Frida (som hon hette) att få köpa med sig lite älgkött som sen hennes pappa kunde laga till något gott utav eftersom han var en väldigt duktig kock. Magnus, Fridas kille var tyvärr inte så rolig i sänghalmen, han hade svårt för att hitta på något nytt och det gick mest i gamla fotspår med missionären som favoritställning........
Ahhhhhhhh......!!!! Tjejen framför oss satt och höll för öronen ett tag men inte ens det förstod det babblande paret.
Vill ni veta mer om Frida och Jonas som hennes tågkamrat hette så är det bara att slå mig en signal så ska jag berätta i detalj hur deras liv är.
Jag fattar inte hur dom överlevde, dom hann ju inte ens andas???

Nu är vi i allafall hemma och det är mest myspys. I morgon måndag ska vi till Em i Dvärsätt och köpa en matta för pengar och presentkort jag fick i fördesledagspresent och julklapp.

Tjingeling alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Storasyster

...nu var glada julen slut, slut, slut... Eller förresten, det är den ju inte riktigt. Vi har ju Jimsingens familj kvar! Det ska bli kul.



Något annat som var väldans kul, var att träffa er. Vad skönt att du kommer om 2½ vecka... Fast du får bereda dej på att bli mulad i nyllet för att du visar bilden med mej i sydväst.



Jösses vad fina barna är!!!



Kram kram



2008-12-29 @ 23:44:21
Postat av: Fjällräven

hahaha....om man ska mula måste man ha snö.....=)

Längtar efter dig också.

Kram kram

2008-12-30 @ 20:34:19
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0