Senaste dagarna

Förra lördagen tog vi vårt, i år, första dopp i Storsjön. Aningen kallt men eftersom det var så vansinnigt varmt i luften, 30 grader, så kändes det svalt och skönt med en simtur. Det har blivit fler simturer sen dess och jag får nog säga att det är det enda som är positivt med detta äckligt heta väder. Jag älskar att simma, enda gången kan känner sig lätt och smidig *suck*

I måndags var vi ute på en liten mc-tur. M's brandjour var över och vädret var strålande. Vi stannade till vid Stocke Titt för en fika. Jag hade bara tänkt ta en dricka men när man såg vad som stod i kakdisken blev det ändrade planer, en kladdkaka som var gluten och laktosfri....kan man motstå det??? Nä, inte jag. Mums vad god den var.
På väg hem åkte vi förbi några idioter till mc-förare. På flygrakan vid Frösö flygplats var ett tio-tal mc-förare i färd med att åka på bakhjulet. Ingen hänsyn till andra trafikanter. Ett litet felsteg och värsta olyckan hade varit ett faktum. Jävla kokosnötter!!

I tisdags var jag en sväng på stan. Hämtade K, vi handlade lite och sen mumsade vi i oss varsinn glass *smaskens*
På kvällen tog vi oss en simtur och då var även min svägerska med trillingar och svärmor med. 


Onsdagen kommer jag knappt ihåg. Pysslade och bakade en kaka som blev helt misslyckad. Badade på kvällen, har jag för mig...eller kanske inte...jag vet inte, dagarna flyter ihop *iq fiskmås*

Torsdagen var en slödag. Tvättade och lyssnade på ljudbok mest hela dagen. Satt ute under parasollen, jag hade tagit med mig cd-spelaren ut och där satt jag i flera timmar och bara myste med virkning (håller på med en lappfilt där rutorna är ca 15 x 15 cm) och ljudbok. Eftersom det blåste ganska mycket var vädret rätt okej, fast termometern stod på 28 grader.


Foto Fjällräven                                      Rutor till en lappfilt

På kvällen körde jag in K till stan. Han hade med sig en madrass som han skulle sova på hos kompisen. I vanliga fall sover han på soffan men nu skulle det komma upp vänner från Trollhättan och då var dom 5 personer som skuklle få plats i denna lilla lägenhet på 36 kvadrat....finns det hjärterum så finns det.....

Igår, fredag, var vi ut på en liten mc-tur. Vi åkte till Tångeråsen...precis..vart ligger det??? Vi åkte till Krokom och sen 4 mil rätt in i skogen. M har en arbetskamrat som bor där och sist jag var med dit fick jag jätteångest. När vi åkte därifrån då (för tre år sedan) fick jag panik och trodde att bilen skulle gå sönder om vi stannade och skulle vi inte få igång bilen igen skulle vi dö därute i monsterskogen eftersom det förmodligen aldrig skulle komma nån människa och hjälpa oss...ödemark...skog...ödemark..skog....
Igår var det inte lika panikartat, jag kan fortfaraden inte förstå hur man kan bosätta sig därute i ingenstans. Vad finns det att göra? Visst är det vackert på sina ställen men man kan ju inte stå och titta på utsikten varje dag.
När vi var där för tre år sedan så var det även tre barn där i åldrarna 7-10 år och rätt som det är skriker barnen till och börjar hoppa glatt...sopbilen kommer, sopbilen kommer...Det var dagens höjdpunkt. Hur ofta kommer den? Varannan
vecka? En gång i månaden? Vad gör barnen de andra dagarna när inte sopbilen kommer? Hujedamig!
Ja ja, arbetskamraten var inte hemma när vi kom dit i går och vi åkte hem igen. Det blev en tur på 12-14 mil och det var härligt att åka motorcykel...fast det bara var skog *ler*
Vi for in till stan en snabbis för att handla mat och när vi kom hem var det bara att packa upp maten och åka bort till svärmor och mumsa tårta *smaskens*

Idag är det lördag och M har åkt iväg med sin mor och far, sin ena syster och hennes tre barn till Trondheim. Under flera år har de spelat på trav och för vinstpengarna brukar vi hitta på något på sommaren. Denna sommar bestämdes det att vi skulle åka med Nabotåget till Trondheim och äta lite gott där och sen åka hem igen. Jag backade ur för jag kännde att det var lite för mycket för mig just nu. Det tar för mycket på kroppen med en sån resa och jag behöver städa och plocka iordning inför morgondagen när mamma, pappa och broder kommer hit.

Nu ska jag sätta mig lite i soffan och virka lite till innan jag kommer igång med städningen.

Tjingeling på er alla människobarn





Kommentarer
Postat av: Storasyster

Du verkar ha haft en mumsig vecka. Det har vi haft här också. Det var en massa kakor ock tårta kvar sen Jimmies kalas.



Ser fram emot att få se filten när den är klar.



Nu ska jag gå in och sy på lite silverband på

Gabbans medeltidsklänning. Hon blir jättefin, och det bästa av allt är, att hon känner sig fin i den.

Kram kram

2008-08-02 @ 11:43:39
Postat av: Fjällräven

Det ska bli jättekul att få se hur den blev och få se henne i den. Hoppas hon får jättekul på bröllopet.

Kram/Lillasyster

2008-08-02 @ 12:07:54
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0