Pysselbokhylla

Igår ägnade jag dagen åt att rensa och sortera pysselsaker som jag har i en billybokhylla. När jag var i Trollhättan var vi på Ikea och där köpte jag glasburkar. I dom ligger det nu band och snören, sorterade efter färg.

detalj hyllplan billy pyssel
Foto Fjällräven                          Glasburkar med band, sorterade efter färg

Jag köpte en massa pennor och har även testat alla andra pennor som jag redan hade för att se så ingen hade torkat. Alla pennor står nu i olika burkar. Alla sortimentlådor är igenomtittade och där är det nu en rysligt bra ordning *smilar stolt*
Syster Yster köpte några plastlådor på ikea som hon förvarar alla pärlor, knappar, paljetter och diverse dyl. Hon är jättenöjd och ska köpa fler. Jag ska nog byta ut mina sortimentlådor till sådana.
Se länk,     http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10112525


Hyllplan billy pyssel
Foto Fjällräven

Flyttade också alla böcker som har med pyssel- och hobbyverksamhet att göra till denna bokhylla.
Hyllorna längst ner är vigd åt tidningar.

Billyhylla pyssel
Foto Fjällräven                                                             Billybokhylla med pyssel

Tids nog ska den vita plastlådan bytas ut till en snyggare låda. I den förvarar jag ståltråd av alla slag.
Har även små metallskylltar som ska sättas på tidningställen där jag ska skriva tidningens namn. (Högen med tidningar är flyttad, det är tidningar som jag inte hunnit läsa än.)

Jag är mycket nöjd. Nu ska jag bara se till att de övriga 6 bokhyllorna blir lika välorganiserade.
Är också på jakt efter ett fristående arkivställ som jag ska förvara papper i. Dessa pappersark är 30 x 30 cm så därför går det inte med arkivställ som sitter i en låda/hurts eftersom papprena är högre än vanliga A4-papper. Är det någon som har ett ställ hemma som bara står och skräpar är det bara att höra av sig.

Kram på er alla, nu ska det ätas frukost (vi har varit lite slöa idag och tagit oss en välbehövlig sovmorgon)


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hittade lite hängmappsvagnar på Google. Kolla in nummer två, det var bra pris på den. Är lite sugen själv faktiskt, men vet inte vart den kan stå..!

http://www.swedoffice.se/products-a-oe.php?highlight=5&gid=30102&id=440


http://www.swedoffice.se/products-a-oe.php?id=437&gid=30102&highlight=5

Kram

2008-04-06 @ 13:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0