Veterenärbesök

Jaha, då har jag lyckats igen med något som ingen annan antagligen skulle komma i närheten av.
Jag fick ett stenskott i ögat...ja just det, ett stenskott.
Här i norr saltas det ju inte utan här är gatorna fulla av grus. Finns inte en bilruta som är hel efter en vinter.
I alla fall, det kom en lastbil och skvätte upp grus och jag fick det i ögat. Trodde att jag skulle kunna leta upp en toalett och skölja ögat men det gjorde riktigt ont och jag var ett kvarter från en veterinärklinik. Jag klev in där och bad om hjälp.
Dom var mycket hjälpsamma och tog hand om mig som vilken guldhamster eller pudeltik som helst...:-)
Dom spolade och rensade och petade...fy satan vad ont det gjorde...aj, aj, aj...

Eftersom dom inte kunde komma på vilken ras jag var så blev det gratis..tack snälla djurdoktorn...

Med mycket begränsad synförmåga (har ju bara ett fungerande öga i vanliga fall och detta var det seende ögat) skulle jag nu köra bil för att hämta sonen.Det var inte lätt. Jag skulle behövt vit käpp framför bilen och vägskyltar med brailleskrift.
Efter nån km insåg jag att det här går ju inte. Jag parkerade bilen och skulle lösa p-avgift.
Såg jag vad det stod på automaten??? Nä, inte ett jota. Jag såg inte ens var jag skulle peta i myntet....hummm, var det verkligen jag som kört dit bilen??? Trafikpolisen, vart var ni?
En dam (tror jag?) kom och jag frågade lite generat vad det kostade /timma och vart myntinkastet var. Om hon tittade konstigt på mig vet jag inte men förhoppningsvis trodde hon att jag bara var en förvirrad dyslektisk medpassagerare.

Jag ringde M och det bestämdes att han skulle hämta mig och K efter jobbet. Jag älskar dig M, vad skulle jag göra utan dig.
Jag trevade mig försiktigt ner till Domus för att dricka kaffe med K och hans vänner.
Jösses vad iq-befriad man känner sig när man inte ser något. Man vet inte om folk tittar på mig eller den som står brevid. Tilltalar hon mig eller va???
K fick leda mig tillbaka till bilen och medan vi väntade på M handlade vi på ica. Där mötte vi mamman till en av K's vänner. Hon hade senare sagt till sin dotter att jag såg väldigt stel och förskräckt ut. Hoppas hon får förklarat för sig varför jag såg ut som jag gjorde. Hoppas jag får tillfälle att hälsa på henne igen för just nu har jag ingen aning om hur hon såg ut. Mörk eller ljus? Långt eller kort hår? Öhhhh???

Vi kom hem och då blev jag uppvaktad av K. Jag fick en jättesnygg fotogenlampa. Far min fick en av mor i farsdagspresent och jag var mycket avundsjuk. Men nu har jag en egen *sade hon och sträckte på sig*

                                                                                 Vansinnigt snygg! 
                                                                       Foto Fjällräven   Måste skynda mig att köpa lampolja.


Men K, inte ska du köpa så dyra presenter  *håller hårt lampan så han inte ångrar sig, fniss fniss*



                                                                       
 
                                     
                                  Foto Fjällräven
Tur att jag älskar skator för det är visst dom enda som vågar sig fram. har köpt talgbollar till småfåglarna och ett litet fröhus ska snart upp i trädet.

Nu ska jag fortsätta sätta upp gardiner i sovrummet. Måste sy nya julgardiner till vardagsrummet också.
Uj uj uj, mycket att stå i *hehe*

Hejsvejs!



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej älskade syster.

Säga vad man vill, men ditt liv är ialla fall inte trist och innehållslöst.

Ser som vanligt fram emot uppdateringarna.

Bamsekramar från Millan

2007-11-29 @ 09:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0