Nu vet jag varför!

Inte en enda gång har jag ångrat att jag flyttade hit. Jag trivs jättebra här i Jämtland. Fast jag egentligen är en stadsråtta så trivs jag fantastiskt bra i den här lilla byn. Flera gånger har jag undrat om jag nån gång kommer ångra mig. Men nä, jag tror inte det kommer hända.
Visst saknar jag min familj och vänner men det är inte längre till Trollhättan än att man kan åka hem några dagar när längtan blir för stor.
Idag var jag ute på en promenad och det var så där lagom kallt. Sjön har precis frusit och jag blev väldigt förvånad när jag såg skoterspår i snön på sjön. Den kan inte vara mer än några centimeter tjock.

Vilket som, det var otroligt fint när jag gick där längs stranden och tog några bilder så ni kan få se vilket underbart landskap jag bor i.

                                                  Ångbåtsbryggan framför Magasinet
                                              Foto Fjällräven
                                         Magasinet. Pub och restaurang på sommaren.
                                       Foto Fjällräven

                                                          
                                                               Foto Fjällräven
                                      Jag älskar verkligen vintern, önskar att det var snö halva året.                  


                                            Tåget från Åre/Storlien??
                                        Foto Fjällräven
M är i garaget och sätter ihop sin motorcykel. Den gamla alltså. Han har lämnat in några delar för omlackering. Efter veckor av väntan så kunde han äntligen hämta dem i igår och nu ska den sättas ihop. Den ska säljas till våren och M vill att den ska vara i bra skick.

                                          Snart ser den ut som vanligt igen.
                                         Foto Fjällräven
Jag har en förkärlek för gamla hus. Riktiga ruckel. Jag ser framför mig hur det skulle renoveras och jag skulle stå i köket och pyssla och dona som värsta matmamman.
Förr skulle jag säkert kunna renovera ett gammalt hus men nu är det en omöjlighet, ändå drömmer jag om det hela tiden.
Jag fotade två av de gammla rucklen som finns i byn som jag skulle vilja ha. Ingen har bott i husen på många år och det är säkert inte ens möjligt att få beboligt men drömma kan man alltid få göra.

                                           Vill ha!!!
                                          Foto Fjällräven
                                                   Eller det här!
                                                  Fofo Fjällräven
                                             Nu bor vi här.
                                           Fofo Fjällräven
Oj då, klockan springer iväg. Måste till affären innan den stänger.
Hej då.

          


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Grattis i stugan.
Vad fick du av M? Du börjat närma dej den grå medelåldern (eller när inträffar den???).
Fantastiska bilder - väldigt fint. Det är så roligt att se dina kort, det känns som att du är närmare då.
Nu är jag nyfiken på din adventspyntning. Ser fram emot de nya röda gardinerna och den tovade tomten...
Tusen kramar önskar Millan

2007-11-25 @ 19:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0