Mer gardinsömnad och bakning

Varför kan det inte vara jul fler gånger på året??
Det är ju så himla kul med allt det röda. Jag älskar rött. Nu har jag lyckats få röda gardiner i alla rum utan K's.
Har även fått upp adventsljusstakar och stjärnor men jag måste helt klart fixa nya till vardagsrummet nästa år.
Nu har jag ganska höga, vilket jag i och för sig gillar, men dom är brunbetsade!
När jag fick dom tyckte jag jättemycket om dom men nu har jag insett att jag inte gillar dom alls. Funderar på om jag sjka måla dom vita? Vilket som så hinner jag inte det i år. Men jag ska nog prova innan jag packar ner dom efter jul. Blir det inte bra är det ju bara att byta ut dom nästa jul.

                                                                           Vardagsrumsfönster
                                                                          Foto Fjällräven

K och jag gjorde ett litet arrangemang med en ljusslinga och granris. Vi virade det runt gardinstången och det blev jättefint. Han är en riktig hejare när det gäller julpyssel (fast han säger att han inte tycker om jul??)

Vi tog en en sparktur till återvinningsstationen. Det är riktigt kul att K bor här. Inte bara för att han hjälper till utan för att det är kul att göra saker ihop. Jag tror inte jag hade kommit mig för att sparka bort med skräpet eftersom det snöade och blåste riktigt kallt och otrevligt. Men är man två blir det mesta roligt.

                                                                            Pepparkaksgubben
                                                                           Foto Fjällräven
Kolla här vilken redig son jag har. Jag hade tänkt ta den snabba varianten på söndag och lägga pepparkaksdegen i frysen en liten stund och sen hyvla den med osthyveln till lite sneda och säkert goda pepparkakor. Men nähä, K satte igång med bakning och tryckte ut degen i alla möjliga figurer.
Tänk att jag har fostrat detta underverk till son *megastolt*

Nu är det natten och det är dags att nana, måste bara in i duschen först och sen väcka M som har somnat på soffan.

En liten fråga. Hur mycket julpynt kan man ta fram till 1:a advent?
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hej hej.

Vardagsrumsfönstret är så himla fint att jag inte tror det är sant. Skulle kunna komma från en tidning! Jag har det som skrivbordsunderlägg.

Stakarna ser nästan mörkröda ut på bilden, kanske det skulle vara något?

Vad ni har det mysigt...

Kramar från mej.

2007-11-30 @ 18:20:39
Postat av: Kusinen

Vad mysigt det ser ut. Saknar julpysseldagen.

Kram
F

2007-12-01 @ 08:12:36
Postat av: Kusinens sambo

Hej!!
MÅSTE tjuvkika lite på din blogg...
På tal om hur mycket julpynt man kan ta fram till 1:a advent: Jag har bestämt mig för att påbörja julen tidigt i år, så jag (vi) har ljussatakar i köks- och vardagsrumsfönstren, en stjärna på fot i arbetsrummet och en nyinköpt ljuskrans hängandes i gästrummet. Hade tidigare neongröna detaljer i hallen, men har nu bytt ut dessa till tomteröda grejor, som en röd cult-kruka, röda värmeljus mm. Har planterat tazetter och satt på v-rumsbordet (du vet såna där som är tjusiga som lökar, men som luktar kattpiss när de blommar..) Utanför har vi satt ljus i rhododendron-busken, och har en lanterna med röda värmeljushållare i. Så just nu saknas bara julgranen, och den tänkte jag (vi) plocka fram lagom till Lucia. Mina stackars elever har redan blivit tvingade att tillverka små adventsljus-bilder och annat pyssel som 9-åriga pojkar HATAR =)
Dock uppskattar alla eleverna alla de röda julgranskulorna som hänger ner från taket i olika höjder i hela klassrummet... (oj vad fint det blev men AJ vad ont i ryggen jag har..)

Kram så länge!!

2007-12-01 @ 13:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0