Snö

God morgon!

Så här långt från hemmet kom M i morse när han skulle åka till jobbet.

image36
Foto Fjällräven
Alltså till tomtgränsen.
Det har nog kommit närmare 20 cm det senaste dygnet och inatt blev det varmare så snön är jättetung.
Vi har försökt skotta runt och under bilen men den vill inte flytta sig. Nu "hänger" bilen på snön  (vilket inte syns så tydligt här).
Det blir till att ringa svärfar så han får komma med stortraktorn. Tur man bor på landet, där finns resurser :-)

Idag är det 1:a advent och jag ska ha kalas. Nu ska jag förbereda lite pajer och dona lite.

Jag kommer tillbaka ikväll.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Oj, vad mycket snö!! Här regnade det hela dagen igår.
Jag önskar dig en trevlig första advent!
Det är dags att tända det första ljuset.

2007-12-02 @ 09:11:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Kusinen

Vad härligt det ser ut i snön. Här i söder är det grått och trist. Har inte M en spark att ta till jobbet ;)

Kram
F

2007-12-02 @ 12:00:26
Postat av: Storasyster

Håller med kusin F, sparken bordde ju vara jättebra fordon till jobbet.
Hoppas att det var kul på kalaset.

Kram Millan

2007-12-02 @ 17:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0