Små funderingar



                                                               image47
                                                                Foto Fjällräven

Jag älskar speldosor och snöglober. När det då är både snöglob och speldosa är ju lyckan gjord. Men varför dunstar vattnet? Det borde ju vara jättetätt. Har försökt skruva isär den för att kunna fylla på vatten men den är skruvad, limmad och hur försluten som helst. Det blir så......ehhh...trasigt. Jag gillar inte trasiga saker. Den får hänga med någon jul till och dunstar det mer vatten ska jag göra inbrott iden med storkofoten  :-)
Är det någon som har tips så mottager jag det med stor tacksamhet.

Fick ju jättefina rosor av svärföräldrarna i söndags. Det var ju bra att jag fotograferade dom för nu är det inte längre så vackra.
Kan inte begripa hur de kan sloka på så kort tid (redan igår såg de ut så här)? Jag är inte helt iq-befriad när det gäller att ta hand om blommor. Kan det vara något med hur de behandlas i blomsteraffären? Kylan när de tas mellan affären och hem?
Jag snittar om de innan jag sätter de i vatten. Vattnet är ljummet. Den lilla påsen med näring hälls i vasen.
Vad gör jag för fel???

                                                  image48
                                                  Foto Fjällräven



Men amaryllisen jag fick av M's systrar har slagit ut jättefint. Det är fem stora fina blommor.


                                                   image49
                                                   Foto Fjällräven

Nu har småfåglarna hittat hit också. Det är fortfarande skator på brickan md brödsmulor men snart ska jag få upp min frömatare som jag gjorde igår av en petflaska. Den är inte snygg men den var billig :-D
Jag har hängt ut talgbollar i de nyinköpta spiralerna. Smaklig måltid småpippisarna.

                                        image50
                                        Foto Fjällräven

Vi bytte ju ut den gamla tv-bänken mot en ny härom sisten. Hade tänkt sälja den gamla men kom på att om jag målar den vit, den var björkfärgad förut, så kan vi ha den brevid den öppna spisen och ha ved i hyllorna. Det blev faktiskt riktigt bra. Veden har inte kommit in i den än men lite julmys och den fina fotogenlampan jag fick av K står på den. 
                    
                                                  image52
                                                   Foto Fjällräven
Nu ska jag fösköka väcka K. Vi ska ut på en sparktur och solen lyser så fint så det är dags att komma iväg. Måste bara äta lite frukost/lunch först.


Föresten, är det någon som vet om det finns korgar/lådor som passar i "ved"-bänken?  Det är en "Oppli" tv-bänk från ikea.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Kusinens sambo

Hej!
Usch, idag ligger jag hemma med världens förkylning, tur att man har dator och tv till hands =)
Vad gäller den ommålade tv-bänken..den ser fin ut! Jag är ju av den sorten som tycker att ved är så himla fint som det är, det hade nog varit jättefint att bara lägga in veden i facken..men då blir det väl iofs en del smuts...vad vet jag?
Kram R

2007-12-04 @ 11:21:02
Postat av: Storasyster

Hej hej.

Nämen ser man på, nu börjar du ju få rikltg kläm på bildstorleken..! Hur är procenten?

Om du ställer snögloben lite över ögonhöjd så kanske du inte ser luftbubblan. Det man inte ser finns ju inte...hehehe.

Passar på att skicka en krya på dej hälsning till R.

Kram på er alla.

2007-12-04 @ 12:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0