En liten varning så här i juletider!

Alla som känner mig vet att jag älskar levande ljus. Jag tänder massor med värmeljus och blockljus varje kväll. Det är mysigt och det ger en viss värme.
Det första adventsljuset som vi hade tänt i söndags hade brunnit för länge för att kunna hänga med varje söndag fram till jul. Därför tänkte jag att jag eldar upp det som är så sätter jag dit ett nytt sen.
Jag har ALLTID koll på mina ljus, trodde jag. Rätt som det var när vi satt i soffan och tittade på tv så hör jag ett sprakande ljud. Lite som när det kommer vatten på en varm platta. Det var mossan som knastrade, det brann.
Jag hade glömt ljuset!!!
Nu blev det inte så farligt. Nöten hade blivit svart, det lilla äpplet hade börjat smälta och mossan brann. Allt står på spiselkransen och det är oasis i botten och halva koppen är fylld med vatten.
Denna gång gick det bra. Men jag kan lova att jag hädanefter kommer att vara ännu mer försiktig.

image71
Foto Fjällräven


Kommentarer
Postat av: Storasyster

...det brinner i strompera, det brinner i böxera, det brinner i löööt..

Vilken tur att ni var i samma rum. Har ni brandsläckare?

Kramisar.

2007-12-07 @ 00:30:16
Postat av: Fjällräven

Nä, vi har ingen brandsläckare. Kanske läge att skaffa en. Det hänger en från stenåldern i trappan men den funkar nog högst troligen inte. /A

2007-12-07 @ 08:17:27
URL: http://www.ammiia.blogg.se
Postat av: Pia

Och vad säger brandmannen i familjen om denna händelse...? Klart ni ska skaffa en brandsläckare, brandstege också!

2007-12-07 @ 14:46:33
Postat av: Fjällräven

Fick reda på att brandsläckare som är i farstun faktiskt fungerar. Men det där med stege är lite intressant. /A

2007-12-07 @ 16:31:05
URL: http://www.ammiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0