Dagen efter

1:a advent.

Jag har kommit på att det är hopplöst att försöka göra några inlägg här på kvällarna, om inte klockan är mitt i natten vill säga. Det tar evigheter att lägga in bilder och oftast går det inte alls. Därför kommer summeringen av advent idag istället.

Börjar med några bilder på lite pynt som kommit upp.

                    image37
Foto Fjällräven
Fick denna idén, med adventsljus i Ikeas tekoppar, från en tidning. Så för fösta gången på hundra (!) år så har jag inte tagit fram trästakarna som K och jag har gjort i skolan *snyft, ångrar mig nästan*
                   
                    image38
Foto Fjällräven
Den lilla silvergranen har fått nya kulor. Det var lila kulor förut men det går ju inte när man älskar rött som jag..:-)

                    image39
Foto Fjällräven
Amaryllisar som är av sorten "amaryllis fuskus"  :-)
Hade en hög vas som jag inte riktigt gillade och jag kom på att det var färgen som inte föll mig i smaken. Lätt åtgärdat med lite vit färg. Nu blev ju bilden väldigt kornig men i verkligheten blev det jättefint.

Jag hade ju lite kalas igår, en vecka efter själva födelsedagen. Eftersom vi inte visste riktigt hur många som skulle komma åkte vi och lånade ett bord, ett sånt där fäll-ihop-benen-bord som finns på varenda bygdegård. Vi pulsade fram i snön och körde nästan fast bilen när vi hämtade bordet och så här i efterhand kan man bara kostatera att vi hade klarat oss med de bord vi själva har. Min svägerska med familj hade nämligen glömt att det var kalas. Ska nog införa obligatorisk telefonkontakt inför kalas och dyligt :-)
Jag fick ju en amaryllis av svägerskan förra söndagen och den har nu slagit ut till en fantastisk skapelse. 5 stora blommor.

Vi startade med glögg ock tilltugg. Måste erkänna att vi köpte en MYCKET billig glögg på willys. Men den var jättegod.
Vi hade aprikoser som var fyllda med ädelostkräm, mjukost eller naturella. Petit-chourna hade en fyllning med räkor, creme fraiche, dill och purjolök. Sen var det pepparkakor, som K bakat, fikon, russin och mandel.

                      image40
Foto Fjällräven
Eftersom jag glömde fotografera glögg-bordet innan gästerna kom så fick jag göra en liten arrangerad bild.

Efter glöggen åt vi paj och sen var det kaffe med lite lussebullar och kex.


Av mina grannar fick jag en jättefin kökshandduk. Den är svanenmärkt och gjord av ekologisk bomull. Passar perfekt efter som jag verkligen behöver nya handdukar. Ska höra vart den kommer ifrån och beställa fler.

                      image41
Foto Fjällräven

Min granne är väldigt miljömedveten och har en blogg om just miljötänk, titta gärna in där, kanske ni får lite tips om bra miljövänliga saker.  www.piasmiljoblogg.blogspot.com

Av svärmor och svärfar fick jag en bukett rosor och en stereo.

                       image42 
Foto Fjällräven
        image43
Foto Fjällräven
böcker jämt och ständigt. Den är smidig att flytta från rum till rum beroende vad jag gör.

Tack snälla för de fina presenterna.

Idag ska vi åka till Östersund för att gå på bio, "Solstorm" Det ska bli kul. Jag vet inte hur många gånger M och jag har åkt in till stan för att gå på bio men det slutar alltid med att vi gör en massa ärenden och sen äter vi mat och blir för trötta för att se film och vi åker hem istället. Nu har vi förbokat och K och hans vän ska följa med.
Vi ska också hämta en fotölj i K's gamla lägenhet. Vi har så liten soffa så en fotölj kan behövas.

Nu ska jag duka fram frukost och jaga upp K. Väckte honom för en timma sen så nu är det dags att kliva upp. Ska försöka få med honom på en sparktur till bageriet, M glömde matlådan.

Kan  ju också berätta att svärfar drog loss bilen igår och skottade hela gården. Tusen tack, du är en klippa.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Älskade syster - du har överträffat dej själv igen. Det är så mysigt att jag nästan får spader. Måste hem och städa... Ursnyggt med kaffekopparna. Vill också äta "pettisjåer" med mumsig fyllning...

Kram Millan

2007-12-03 @ 10:18:51
Postat av: Kusinens sambo

WOW, vad fint ni har det! Te-koppsljusstaken var riktigt fiffig! Kram R

2007-12-03 @ 18:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0